Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

2019.03.14

2019-04-01

„Első nap izgatottan szálltam fel a buszra, és nagyon vártam, hogy újra Budapesten lehessek. Talán az egyik kedvenc városom. Lenyűgöz a nagysága és a szépsége. A MÜPÁnál szálltunk le buszról, majd a környező szoborparkot tekinthettük meg, ezután villamossal a Kossuth Lajos térre mentünk, itt található a magyar Országház. Kívülről körbe sétáltuk s jobban szemügyre vehettük. A WestEnd nem volt messze tőlünk, így hát elsétáltunk oda, s itt kaptunk egy kis szabadidőt a ,,shoppingolásra”. Este ismét buszra szálltunk, és a szállásunk felé vettük az irányt, amely Esztergomban, a Rugby Hostel Klubban volt. Nagy meglepetésemre a szállás pontosan a Duna partján volt, csodás kilátás nyílt a Hold fényében folydogáló folyóra. Azonban még jobban meglepődtem, amikor beléptem a szobámba, a tetőtéri ablakon amikor kitekintettem pontosan a Bazilika látványa fogadott.
Másnap, reggeli után indultunk Dorogra, ahol egy rendhagyó történelemórán vettünk részt, amely a nagyváradi születésű Pázmány Péterről szólt. Ezután a helyi iskola március 15-i megemlékezésén róttuk le a tiszteletünket a márciusi ifjak előtt. Délután az esztergomi várat jártuk körbe, majd felmásztunk a Bazilika kupolakilátójába. Ezután lejutottam a Nagyboldogasszony és Szent Adalbert Főszékesegyház altemplomába, az esztergomi érsekek temetkezési helyére. Ezután körbesétáltam a templomot, s imádkoztam egy keveset. Ezt követően átsétáltunk a szlovákiai Párkányba, ahol megnéztük a városka központját és egy finom fagyizóban fagyiztunk egyet. Este mindenki kedvére vásárolhatott a Tescoban.
Péntek reggel Szentendrére utaztunk, ahol egy Retró Autó Múzeumot tekinthettünk meg. Ezt követően a Skanzen sétálhattunk egyet, valamint a mi osztályunk beült és egy nagyon érdekes társasjátékot próbált ki.
Számomra nagyon érdekes, és élménydús volt ez a kirándulás. Nekem legjobban természetes módon az esztergomi Bazilika tetszett a legjobban, de emellett nagyon érdekes volt a Retró Múzeum is. Örülök, hogy részt vehettem ezen a kiránduláson.